SAD! 19. forduló: Dió vs Mák

Úgy döntöttem, hogy megkímélem magam a játék vége utáni ki tudja milyen hosszú összesítéstől, így elkezdem a posztot írni.Ahogy érkeznek a pályaművek, úgy szerkesztem a posztot és ha vége a játéknak, csak kattintok a blogon a "'Publish" gombra és majd ámultok, hogy a Szofika milyen gyorsan összesített :)

Tehát a téma: 

Dió vs Mák

1.Az első pályaművet Pici Juci küldte, kb. 2 nappal azután, hogy a témát közzétettem.:)
Egy szuper máktortát küldött, túrókrémmel, vörösboros meggyel. Mondtam is Neki, hogy ezt nehéz lesz a "mákosoknak" überelni, remélem felkötik majd a gatyát.:)  Mikor megláttam ezt a tortát, azt gondoltam, hogy dekár, hogy az én uram, aki minden évben Máktortát kér a szülinapjára, idén kivételesen Diótortát kért, különben simán ez lehetett volna a szülinapi tortája.:)


2. Következőnek Konyhalál Linda érkezett egy Zserbógolyóval. Valami telepátia működhetett köztünk,mert aznap reggel én is épp Zserbógolyót készítettem. Kb. 2 perccel azután, hogy közzétettem a blogomon, megláttam, hogy Lindánál is ez volt a menü. Az enyém egyszerűbb, Linda turbózta rendesen narancslikőrrel, mazsolával, igazi gigazserbógolyók lettek!!:)


3. Eddig úgy tűnik, megy a sorminta: mákos, diós, mákos.
Csak mert szeretem Györgyi egy almás-mákos pitét készített, ami számomra attól izgalmas nagyon, hogy zöldalmát használt Györgyi, mint mondja Ő is, tökéletesen kiegészítik egymást az édes-savanyú ízek. Na és tojáshabbal van megkoronázva, szóval nálam így már tuti befutó :)


4. Ismét egy tojáshabos-almás remekmű következik, ezúttal dióval. A dió és az alma frankó páros, tudja ezt Koskacukor Brigi is.Egy szuper mágnás pitét hozott, aminek gyönyörűen berácsozta a tetejét és egy cuki kis almát ültetett a közepére.:)


5. Befutott az első süti, ami diót is és mákot is használ.Tűpárna és habverő Eszter saját bevallása szerint is inkább diópárti, de szerinte mégis a dió és a mák együtt működnek igazán, egymást kiegészítve. Az általa készített bájglipite ezúttal gluténmentes tésztát kapott, és fogyókúrázok, figyelem, csupán 116 gr CH-ot tartalmaz.


6. Következőnek Dina érkezett, Ő határozottan diópárti. Ezzel a szuper Szent György-hegyi palacsintával kér legyet ütött egy csapásra,hiszen nemcsak erre a játékra, de a Blogkóstolóra is ez volt a pályaműve. Én bevallom, még sosem hallottam erről a palacsintáról, de a dió, a borsodó és a tojáshab triásza annyira csábító, hogy biztosan sort kerítek rá.:)


7. És megérkezett az első sósság is, természetesen mákos! Kisildi jó szívvel ajánlja nekünk ezt a gyorsan elkészíthető, abbahagyhatatlanul finom mákos rudacskát :)


8. Már szinte vártam, hogy mikor érkezik az igazi nagy klasszikus diós, a Zserbó. Ágitól, a Konyhán innen, kerten túl blog írójától érkezett, aki az igazi, hagyományos Horváth Ilona-féle zserbót sütötte meg. Azt hiszem, ezért a szeletért most midannyian átnyúlnánk a képernyőn, ugye?:)


9. Tortafüggő Marisztól egy mákos rétest kaptam, méghozzá a szezon sztárjával, a sütőtökkel párosítva.
Marisz egyformán szereti a mákot és a diót ( ez meg hogyan lehet?:))), de bevallása szerint csak azért készít gyakrabban mákos sütiket,mert azt nem kell felhasználás előtt megtörni:)


10. Hajni és Zoli ezzel a csodás mákos-almás kombe-val örvendeztetett meg. Akár a karácsonyi asztalon is megállja a helyét, Hajniék tanácsát megfogadva akkor gazdagíthatjuk narancshéjjal, különböző aszalt gyümölcsökkel.


11. Mariann-nak nincs blogja, így a receptjét külön teszem közzé, itt olvasható. Mariann Amerikából küldte ezt a madártejes mákos gubát. Igazi ritkaság nála a mák, a féltve őrzött kis csomagot most ennek a sütinek a kedvéért használta fel:) Kifli híján a képen látható édes kaláccsal készült a guba. 

12. Piroskától kaptam ezeket a szép kelt tésztás diós virágokat. Míg a férje csak a dióst szereti, Piroska mindkettőt, bár a mák közelebb áll a szívéhez. Férjének szeretett volna kedvezni, ezért diós virágokat készített, de mákkal is érdemes kipróbálni


13. Csigabige Bea küldte nekem ezeket a diós holdacskákat. A recept a Nagymamától van, akár karácsonyi sütiként is megállja a helyét. Bea nem tudott választani a dió és a mák közt, így a későbbiekben egy mákos pályamű is érkezik majd tőle.:)


14. Évának, a Takarékos Konyha háziasszonyának a mák felé húz a szíve. Sok mákos recept van már nála, ezért valami újat szeretett volna kipróbálni. Örömmel látom, hogy más is szereti ezeket az egyszerű de nagyszerű golyócskákat, Éva egy mákos almagolyót készített. 

15. Okki a diót és a mákot is szereti, de a mákot mindig párosítania kell valamivel,hogy az ura is megegye. Ezúttal a szilvalekvár lett a mák párja és egy gyönyörű briós lett a végeredmény.
Pohárka tejjel tökéletes reggelire vagy uzsonnára, vagy csak úgy.:) Okkinál szuper képek mutatják, hogyan kell ilyen szépre formázni a brióst :)


16. Ildikó a mákra szavazott ezúttal.Már régen szerette volna ezt a tortát kipróbálni és most kínálkozott rá alkalom a játéknak hála.  Egy könnyű, habos máktortát hozott. Mákos tészta, vaníliakrém, tejszínhab. Hm...:)


17. Bujdosó Csillának sajnos nincs blogja-milyen kár, ez a torta,és a fotó is gyönyörű!De ami késik, nem múlik, igaz Csilla?
Ez a sárgabarackos-köleses diótorta több okból is közel került a szívemhez-egyrészt diós, másrészt Zila, harmadrészt egészséges is :)) A receptjét itt olvashatjátok.


18. Megérkezett az első brownie is, diós kategóriában, Sünisütitől kaptam. Ő abszolút diópárti, 3 jó nagy marékkal dobott ebbe az ínycsiklandó brownie-ba. Ugye, hogy az a fölső szelet hogy lekívánkozik onnan? :)


19. Csigabige Bea nem tudott dönteni, hogy dió vagy mák, ezért a diós desszertje után most egy mákos desszertet is hozott. A vaníliás-citromkrémes máktorta nagy sikert aratott a család és a kollegék körében, ami nem is csoda, hiszen a mák és a citrom nagyon jó barátok :)


20 .Edina, a HomeBisztro háziasszonya a jól ismert frangipane tortát alakította át oly módon, hogy a mandulakrémet diókrémre cserélte. Így született meg ez a -szerintem egyszerűen tökéletes- körtés- rumos diótorta. Figyeljétek Edina blogját,mert hamarosan felkerül a pisztáciás verziós is, jajj nekem, mi jöhet még ami ennél is durvább?:)


21. Borsó gondolt egy merészet és egy igazi diós klasszikust, a zserbót alakította át mákos verzióvá. Sárgabaracklekvár helyett szilvalekvár dukál hozzá és Borsó szerint jobb, mint az eredeti. Na ehhez mit szóltok?:)


22. Teller Zsuzsa ezúttal a dióra tette le a voksát. A horvátországi nyaraláson kóstolt Dalmát kockát reprodukálta Zsuzsa: légiesen könnyű süti ez, 2 réteg diós piskóta közt vaníliakrém, dióval-mazsolával-fügével felturbózva! Ez igen, igazi ízoriga lehet!


23. Nagyon-nagyon örülök, hogy ilyen színes a paletta, szinte nem is érkezett 2 egyforma süti, de még hasonló sem :)
Varga Ani, az Olajbogyó blog háziasszonya  egy szuper kuglófot hozott, ami egy egyszerű bögrés süti továbbfejlesztett változata: a képen is látszik, hogy durván mákos, a tetején narancsos cukormáz, és ha ez nem lenne elég, Ani még megfejelte egy mascarponés töltelékkel is. Szuper!


24. Íme egy újabb bizonyíték, hogy mákos gubát nem csak Karácsonykor eszünk. Életinfó Era mascarponés-meggyes krémmel turbózta fel gyerekkori kedvencét. A mákos gubát nem szeretők körében is tetszést aratott, amit el is hiszek!


25. Márti, a Hogy meg tudjuk nézni blog háziasszonya hatalmas kudarcként élte meg a játékra elkészített naspolyakrémes diótortát, pedig szerintem semmi oka rá, egy igazán különleges,egyedi édességet készített és véleményem szerint a kinézetével sincs semmi baj. Persze az ember önmagával a legkritikusabb, de fel a fejjel Márti, szerintem mindannyian megkóstolnánk ezt a különlegességet-én például még sosem ettem naspolyát :)


26.Klárinak egyenlőre nincs blogja, de hamarosan lesz :)Addig is itt tudjátok elolvasni ennek a baracckal felturbózott, szuper mákos-túrós pitének a receptjét!


27. A pekándió is dió! Ezzel a jelszóval küldte Trollanyu Erzsi ezeket a gyönyörű brownie-kat. Bevallom, mikor kitaláltam a témát, eszembe sem jutott a pekándió, mint lehetőség, örülök, hogy Erzsinek igen :) Vigyázat, nagyon veszélyes anyag, a pekándió mellett mandula, vörösáfonya és mandarinhéj is kiegészíti az ízorgiát!


28. Vikvi, a BB Anyuci készítenél blog háziasszonya egy csodásan tálalt mákos gubát küldött a játékra.A guba különlegessége, hogy a tradicionális vaníliaszósz mellett egy rumos szilva ragu is beszáll az ízélménybe. A látványa is csodás, bizonyára az íze is, Vikvi szerint a pihe-puha szaftos gubát remekül kiegészíti a rumos szilva.
Vikvi blogja jelenleg szerverhiba miatt nem működik, így a receptet később teszi majd közzé, látogassatok el sűrűn hozzá :)


29. Újabb variáció mákosgubára, ezúttal Gasztrobaráth-tól. Zsuzsi is az öntetet bolondította meg: narancsos-tejszínes vaníliamártással kínálja a gubát, isteni lehet :)


30. Ugye, hogy a külsejéről nem is mondanánk meg, hogy ez egy Eszterházy-torta? Pedig a belseje azt rejti. Bake!Ann készítette el ezt a klasszikus, diós remeket, de a pókhálós díszítés helyett egy csodaszép, elegáns, letisztult külsőt adott neki. 


31. Rögtön itt van még egy Eszterházy. Konyhavirtuóz rendkívül kreatívan kuglóf formában készítette el. Diós tészta, diós krém és az összetéveszthetetlen Eszterházy-díszítés.Gyönyörű!


32. Bella, a Vaníliamámor blog szerzője nagyon megörült, mikor meglátta a kiírást,mert ez a süti még tavaly készült, de valahogy mindig elmaradt a posztolással. Mákos-kókuszos szeletet készítettek, pillekönnyű, tojáshabos tészta, tojjásárgás krém. Ti is szeretitek az ilyen típusú sütiket? Én nagyon :)


33. Ditka nem tartja magát egy szorgalmas bloggernek, de ezzel a Nagymama receptje alapján készülő Diós pogácsával kivételt tett, szeretné, ha minél több ember megismerné,mert nagyon finom.


34. Zsófi 2 mákos finomságot is küldött a játékra.Régen utálta a mákot, aztán mikor terhes volt,minden megváltozott: napi 2 mákos búrkiflit is megevett. Azóta ki is derült,miért: a Fia is nagy mákrajongó lett.
A blogja jelenleg nem működik, így ennek a  bögrés mákosnak a  receptjét ideiglenesen itt olvashatjátok.


36. Almás-mékos minipalacsinták szintén Zsófitól, a receptje szintén ezen a linken érhető el addig, míg Zsófi blogja meg nem gyógyul.


37. Ez a  csudacuki kívül-belül diós golyó pedig az én drága testvérem, Tündérsüti Ildó műve. Azok a fél diók a tetején...A szülinapi zsúrra-amin sajnos én nem lehettem jelen-készültek, sok-sok más Tündérsütivel együtt. Ugye irigykedünk a meghívottakra?:) A recept néhány nap múlva olvasható a fenti linken, a nővérem lusta típus, mindig pár nap fáziskésében van :))


38. A Zsuzsi finomságai blog háziasszonya, Zsuzsi küldte a francia mákos kockát. Bevallom, én nem ismertem eddig ezt a süteményt, de az a szép vastag mákos réteg a süti közepén arra sarkall, hogy listára tegyem az én mákimádó uramnak:) Köszi Zsuzsi, hogy megismertetted velem :)


39. Imola Erdélyben él, ott tanulta egy számára kedves nénitől ennek a diótortának az elkészítését. Mivel Imola blog nélküli játékos, a torta receptjét itt olvashatjátok.


40. Isten éltesse sokáig Hankkát, utólag is!Ezeket a gyönyörű csokis-diós holdakat Hankka a saját szülinapjára sütötte-torta helyett :) A 20 éve őrizgetett receptet most próbálta ki, és milyen jól tette! Igazi kalóriabombák ezek a holdak, hiszen a tésztájában nincs liszt, csak cukor és dió, rajta egy főzött csokikrém és még fehércsoki...De hát egy szülinapi sütinek megbocsájtható ez a sok kalória.:)


41. Az utolsó játékba érkezett torta Edustól érkezett, aki az utolsó pillanatra hagyva este 8-kor tolta be a Zserbótortát a sütőbe :) Nagyon megtisztelő, hogy-némi változtatással- az én receptem alapján készítette tündéri kislánya, Lillus segítségével, Anyósa szülinapjára. Házi erdeigyümi és baracklekvárral készült, rétegenként váltakozva. Örök kedvenc-neki is, nekem is :)



 A SAD ideje alatt nálam is készült 1-2 diós-mákos süti, nézzétek csak!


42. Citromos-túrókrémes máktorta, a 8. évfordulónkra. Személy szerint úgy gondolom, az egyik legfinomabb tortám, nagyon könnyű, nem csömör egyáltalán, a fél tortát be lehet tolni szinte azonnal.:)


43. Zé szülinapjára készítettem ezt a csupa diós-tortát, könnyű narancsos-diós piskóta, főzött rumos diókrémmel. Isteni volt!


44. Az utóbbi időben tomboló golyóláz egyik legfinomabb és legmutatósabb darabja volt ez a fehércsokiba mártott narancsos-oreo kekszes mákgolyó.


45. Végül pedig a klasszikus zserbógolyó.:)

És most akkor jöjjön az ÖSSZEGZÉS!

Összesen 45 pályamű érkezett, ebből 24 diós, 21 mákos!! Ezennel kijelentem, hogy szoros küzdelemben 24-21-re a 19. SAD-ot a DIÓ nyerte!!!
Engedjétek meg, hogy mindkét kategóriából válasszak 1-1 személyes kedvencet: 

a diósak közül Edina ( Homebistro) frangipane-os diótortája,


a mákosak közül Pici Juci vörösboros-meggyes túrókrémes máktortája lett a személyes kedvencem :)


illetve vele holtversenyben Varga Ani kuglófja:)



Nagyon köszönöm Mindannyiótoknak a játékot, a szuper recepteket, többet is várólistára tettem, és a SAD-nak köszönhetően több olyan blogot megismertem, ahol eddig nem jártam.:)
És akkor jöjjön a stafétaátadás!

A 20. SAD! háziasszonyának Ágit választom, a Konyhán innen,kerten túl blog íróját,mégpedig azért mert
1: szívet melengető volt a zserbó, amit küldött a játékra :)
2: az ő blogját nem ismertem, de mióta elküldte a nevezést, állandó olvasó lettem nála
3: annyira szuper témát jelölt meg,aminek nem tudtam ellenállni- szóval Ági,a  témát megváltoztatni nem ér, szerintem mindannyian örülni fognak neki :)
Tehát játékra fel, figyeljétek a kiírást Áginál :)

Megjegyzések

  1. :D Csoda klassz írás! Óriási gratula Neked és a sok lelkes receptküldőnek! :) Köszönöm a stafétát! ♥

    VálaszTörlés
  2. Nagyon gyors voltál és szuper lett az összefoglaló :) Szenzációs dolgok születtek, lesz miből csemegézni.
    Köszi a játékot :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó kis receptek gyűltek össze, szinte most választani sem tudnék belőle! Köszi a játékot és az azzal járó munkád!

    VálaszTörlés
  4. Húúúú mennyi elkészítendő finomság. Külön köszönöm, hogy az én művem (is) kedvenced lett. Köszi a sok melót velünk.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó lett, és tényleg milyen gyors voltál :)

    VálaszTörlés
  6. Óóó, reménykedtem benne, hogyha még ma posztolok, akkor belefér, de gyors voltál:( De így jár az, aki mindent az utolsó pillanatra hagy.:D
    Egyébként istenien néz ki az összes süti :)

    VálaszTörlés
  7. Legszívesebben mindegyiket megkóstolnám, annyi finomság van egy helyen. Az biztos, hogy sokszor megnyitom majd ezt az oldalt, ha valami mákos vagy diós édességet szeretnénk. :)
    Köszi a játékot és a szép összefoglalót! :)

    VálaszTörlés
  8. Na most aztán tényleg nem tudom már, hogy dió vagy mák... :))) Mindegyiket másért imádom, főleg egy ilyen blokk olvasása után! ;-)

    VálaszTörlés
  9. Mire ezt a sort végigsütöm ... szuper mindegyik!

    VálaszTörlés
  10. Bár én határozottan a dióra szavaztam és diósat is sütöttem, most kicsit elbizonytalanodtam, annyira guszták a mákos sütik is, de tényleg! :) Szuper a felhozatal és az összefoglaló, köszönjük a háziasszonykodást! :)

    VálaszTörlés
  11. Köszönjük a nagyszerű összefoglalót és a lebonyolítást! Öröm volt olvasni :)

    VálaszTörlés
  12. Jobbnál- jobb receptek:) Szuper felhozatal!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szuper finomságok készültek! Már várom a következő fordulót. :)

    VálaszTörlés
  14. Hazajöttem, igaz még náthás vagyok, "időeltolódok" de ma már bele kellett nézni az éterbe. Köszönöm szépen, hogy a kedvencek közé került a tortám. :))) Tényleg, de tényleg nagyon örültem, pláne, hogy rengeteg finomság került ebbe a gyűjteménybe. A pisztáciás még egy kicsit várat magára, de igyekszem. Hankka! Azt szoktam mondani, vannak az életben dolgok melyek tekintetében nem kell döntést hozni. Lehet, hogy ez a dió vs mák is ilyen? ;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése