Citromos-ricottás cookie


Haladok szép sorban a Bibliámban, és ahogy ígértem, hozom a recepteket.Az a jó ebben a könyvben, hogyha az embernek csak félórája van sütni valamit, akkor is talál benne valamit. Például ezt a kekszet, ami pikk-pakk megvan, én is reggel munka előtt dobtam össze. Még jó, hogy 4-et azonnal megettem belőle,mert   mire hazaértem a munkából, Zé már csak 3-at hagyott. Mivel még maradt a ricottából, ezért sajnos, nagy bánatomra kénytelen vagyok ma is egy adagot lesütni belőle.
Nálam egy keksz, vagy cookie kiveri a biztosítékot, ha morzsálódik vagy beletörik a fogam. De ez nem olyan ám, nem bizony!A ricotta miatt finom puha, omlós, édes, a tetején a savanyú citrommáz!!ÁÁÁÁ, forevörláv,én amúgyis egy citromos sütitől sokkal hamarabb elcsábulok, mint egy csokicsodától!
Ricotta helyett természetesen túróval is működik, bár azért gondolom a ricotta otthon sem elérhetetlen alapanyag!!!


Hozzávalók:
18-20 darabhoz

A tésztához:
210 gr liszt
fél tk. sütőpor
fél tk. só
60 gr vaj
200 gr cukor
1 tojás
100 gr ricotta
1,5 ek. citromlé
1 citrom reszelt héja

A mázhoz:
120 gr porcukor
1,5 ek citromlé
1 citrom reszelt héja


Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 170 fokra, gáztepsit kibélelünk sütőpapírral.
2. Egy tálba szitáljuk a lisztet, a sót és a sütőport.
3. A cukrot a vajjal habosra keverjük, hozzáadjuk a tojást is.
4. Mehet hozzá a ricotta, a citromlé és a citromhéj, dolgozzuk simára.
5. Végül adjuk hozzá a lisztet is és alacsony fokozaton addig keverjük míg egynemű masszát nem kapunk.
6. Evőkanálnyi halmokat tegyünk a sütőpapíros tepsire és 15 perc alatt süssük készre őket. Amikor kezd a széle barnulni, már kivehetjük, vigyázzunk, nehogy túlsüssük.
7. Amíg a cookie-k hűlnek, elkészítjük a citrommázat: a porcukrot a citromlével és citromhéjjal simára keverjük.
8. A kihűlt kekszek tetejére kb 1 teáskanálnyit tegyünk a mázból és a teáskanál hátuljával egyengessük el.Viszonylag hamar megköt teljesen a citrommáz és már falatozhatjuk is őket, reggelire kávéval, teával isteni!!!!




Megjegyzések